Visuell identitet.

Under många år har jag arbetat med Parkering Göteborg och det har varit väldigt utvecklande och roligt. Att få lov att vara en del i och att tillsammans med kunden få bidra under deras spännande utvecklingsresa. När de gått från att ha varit ett bolag i Göteborgs stad som från början nästan bara jobbade med parkeringsrutor på svart asfalt till att nu vara ett bolag med många olika mobilitetslösningar. Det innebar också en stor utveckling och förändring i den digitala kommunikationen både internt och även ut till kund. 

Under åren har jag även arbetat med flera andra av Göteborgs stads bolag så jag är mycket väl insatt i stadens grafiska manual. Och det var en fördel när arbetet med den grafiska manualen för Parkering Göteborg togs fram eftersom stadens manual skulle vara som grund och ha ett stort släktskap med den.

Logotypen för Parkering Göteborg har en tydlig likhet med trafikmärket för parkering. P:et har formen av en öppen och inbjudande vägbana som knyter an till bolagets övergripande verksamhetsidé om att bidra till hållbara och attraktiva mobilitetslösningar.

Mitt uppdrag har också inneburit att skruva på webben och appen. Dels strukturen och val av ikoner, illustrationer, färger och knappar. Det för att den ska bli mer tillgänglig och harmonisera med stadens befintliga manual.

Nedan är utdrag ur den grafiska manualen.

Previous
Previous

Göteborg Energi – Frihamnsdagarna 2023 & 2024