Visuell identitet

Närhälsan gör det svåra lättare oavsett var du befinner dig i livet eller i Västra Götalands regionen. De erbjuder en unik kombination av fysiska vårdcentraler, rehabmottagningar och digitala vårdmöten.

Arbetet med Närhälsan innefattade en ny varumärkesplattform och även en lansering av en ny visuell identitet som skulle implementeras från VGR:s nya omfattande grafiska manual. Där fokus var att skapa en sammanhållen bild av varumärket och en vägledning om hur Närhälsan uttrycker sig visuellt och audiellt både med strategiska riktlinjer och praktiska verktyg som mallar i program för Office och Adobe Suite, både rörligt och stilla format. Allt detta arbete är samlat i en Grafisk manual och en verktygslåda för SoMe – med tillhörande mallar för olika uttag för Meta och LinkedIn, stilla, rörligt, stories och karusell osv.

Nedan finns ett urval av hur detta arbete tagit form.

Previous
Previous

Närhälsan – Varumärkeskampanj

Next
Next

Parkering Göteborg – Hitta flytet