Global kampanj vår/sommar

Uppdraget var att skapa en vår och sommarkampanj för Aspens alkylatbensin för den globala marknaden. Hitta en balans mellan de tre nyckelorden; Människa, Maskin och Miljö, som passar Aspens alla olika marknader som ser ganska olika ut beroende på mognad och i vilken ordning man rangordnar nyckelorden. Aspen ville också inkludera fler kvinnor i kommunikationen och även passa på att skapa en hållbarhetsdialog (så långt det är möjligt, eftersom alkylatbensin fortfarande är ett fossilt bränsle). Kampanjen ska fungera både på en mer strategisk nivå och användas för mer taktisk kommunikation.

Kampanjinnehåll: Bilder för olika användningsområden • Beaty packs för Aspen 2 och 4 • Bannersmallar • Content buckets för sociala medier • Film/infografik • Butiksmaterial • Webb • Annonsmallar • PR mm.

Previous
Previous

Liseberg – Möten och Event

Next
Next

HJO Installation – Visuell identitet och webbdesign